sâmbătă, iunie 06, 2009

Cine prinde azi un somn, nu prinde nici un salau

Cine se trezeste de dimineata (mai iegzact, pa la patru jumate), la pescuit ajunge. Adica eu. Valea Argovei. Vant (dimineata). Coafura ne-taft rezista sub sapca de pescar imprumutata de la frate-meu. La sapte-am inceput sa lansam. "Lanseeeez, peentru tine lanseeez!" Ma rog, mai mult el, ca mie deja imi era foame, asa c-am pus-o de-un picnic in barca. Si dup-asa un ospat cu doo sandwich-uri de-alea de la peco, mergea ca uns un somn. Si asta a fost prima captura, incepand de la opt jumate pana pe la unspe: ditai somnu'. La un moment dat, am simtit niste picaturi pe fata, asa, ca o ploaie calda de vara; m-am enervat, credeam ca are Cata chef de glume; "Lasa-ma, lasa-ma!" sictirit si m-am intors pe partea cealalta; ma rog, pe partea cealalta a barcii, ca partea cealalta a mea amortise intr-un asemenea hal, ca nici nu mai eram sigura c-o am. Pan' la urma m-am trezit si-am aflat ca picaturile erau de pe coada unui salauas de vreo doua kile; salauas care-a scapat din ghearele mortii chiar la imbarcare. "Nu-i problema", zice Cata, "mai prindem". Oooook, mai prindem. X( Eu stiam ca n-am nici o sansa; si cu toate astea, m-am apucat de schimbat giugele, de lansat, de mulinat. Nimic. S-a facut trei. M-am gandit sa mai dau la somn, daca salau' nu trage. Macar satisfactia asta s-o am. Zis si facut. Zis si facut patru jumate. Somnu' gata prajit. Pardon, eu gata prajita. Sunt bronzata ca tractoristii, baga-mi-as! Sa nu mai vorbesc de usturimi si-alte halea. Am mai lansat de cateva ori; a tras o data, da' nu l-am luat. El, saracu': "Tanti, tanti, sunt eu, salau', ia-ma, ia-ma!" si eu: "Batman, Batman"... Na ca s-a facut cinci, in sfarsit! Nu stiu de ce, da' nu prea am avut chef de pescuit azi, nu m-a facut fericita; asa ca semnalu' de intoarcere acasa m-a uns pe suflet. Hai, strange unditele, (pune-le-n huse), mulinetele, twisterele, mingiocu', motoru', sonaru' etc. Gata? Hai!  Home again. Home, sweet home. Home, sweet home pana-mi fac dus si plec. Gata? Hai!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cap ou pas cap? Comment if you dare

Shiny happy Sinzy