miercuri, septembrie 30, 2009

I've been there (Skiathos), I've done that (down here)

Dupa un an asa plin, asa stresant, asa greu (adica dupa ce-am frecat menta 24/7), mare nevoie aveam de un concediu. Hai c-am mintit, n-a fost asa usor; mai ales sesiunea de restante. In fine, cert e c-am mai plecat putin; de data asta spre orizonturi mai insorite si mai nisipoase. Mai exact, Skiathos, Grecia, Europa, Terra, Calea Lactee, Univers. Si, ca orice taran care scoate putin capu' pe geam si vede un cer nou, simt nevoia sa ma laud si sa povestesc. Da, a fost superb. Da, mi-am rasfatat talpile pe nisipul ala fin si stralucitor, pe plaja Koukounaries (stiu, sunt snoaba, da' nu ma pot abtine: e una din primele 10 plaje ale Europei). Si am facut baie-n marea aia curata si fara alge, in care-mi era frica atunci cand imi vedeam umbra. Si m-am plimbat pe stradutele-alea-nguste cu taverne si casute lipite sau doar foarte apropiate unele de altele. Si m-am plimbat cu masina pe toate serpentinele-alea si-am vazut cele mai frumoase curti pe care le pot avea niste case, cu palmieri si tot felu' de flori si pomi si frunze de care nu mai vazusem niciodat' si de care nu stiu unde voi mai vedea vreodat'. Si m-am uitat la mare de pe munte si la munte din mare si a fost frumos. Si-am vazut pestisori colorati si arici de mare, de care, in ciuda tuturor temerilor, m-am indragostit; paradoxal sa te-ncante atat de tare ceva de care ti-e frica, da' uite ca se poate. Si-am mancat musaca de-aia de-a lor si branza de-aia de-a lor (cea mai buna ever) si scoici si caracatita si creveti si toti dracii, ca nici nu mai stiu cum se numesc. Si-am baut bere olandeza (da, scrisesem austriaca, sunt o toanta, ma scuzati), facuta la ei - Amstel, si mi-a placut, si mi-a placut, si mi-a placut. Si-am fost si pe-o plaja mai salbatica, asa, si mai romantica, asa, cu pietricele la mal si despre care Andrei zice ca seamana cu Vama Veche inainte s-o descopere taranii; eu nu stiu cum arata Vama inainte s-o descopere taranii, da' stiu ca acolo mi-a placut. Si mi-a placut si cu ferry-boat-ul, si n-am avut nici rau de mare, desi ma speriasera toti inainte sa plec. Si-am prins un apus superb. Si vreme frumoasa, intr-o singura zi a fost innorat. Si apa a fost calda, si m-am si bronzat nitel si, ce sa mai zic, m-am intors mai odihnita si mai zambareata si mai visatoare ca niciodata. Cam atat despre Skiathos, nu vreau nici sa va plictisesc, mi-e suficient ca mi-am facut damblaua si m-am laudat, ne-ajunge tuturor. Ma rog, si mai sunt si pozele. 8->

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cap ou pas cap? Comment if you dare

Shiny happy Sinzy