duminică, decembrie 19, 2010

Sugeti si-nghititi corect

A-nceput de ieri sa-mi cada cate-un fir, acum a stat. Daaaa, imi pica ingrozitor parul, si nu, nu e DIN CAUZA LA sampon. Pica de tristete, sufera ingrozitor DIN CAUZA LA agramaticalitatile de pe-aici. Sufera zilnic, si plange cu lacrimi de matreata care i se-nnoada-n ceafa. Sufera constant si sufera peste tot prin Bucuresti, fara discriminare. Si eu sufar cu el si-l mangai cu peria si-l rog sa ignore si sa se detaseze si sa accepte resemnat felul astora de a vorbi si de a scrie. Si, mai ales, aroganta cu care tot ei se stramba la auzul perfectului simplu. Deeeeeeci sa ne mai lamurim o data. Perfectul simplu este un timp perfect (sac!) corect din punct de vedere gramatical si se foloseste pentru actiuni desfasurate in trecutul recent si foarte recent. Are corespondent si-n engleza, si-n franceza. Ca sa vezi ca cine vorbeste olteneste n-o duce chiar asa de rau cu gramatica. Ah, si da, desigur, se preda in scoli. Ca si genitivul, de altfel. Ati auzit de genitiv? E varianta alternativa la alea ale voastre cu DIN CAUZA LA. Ba nu, e chiar varianta corecta, futu-va-n neuronii aia lasati liberi, fara sinapsa! Si FUTU-VA-N asa se scrie. Si MA-TA asa. Si DOAR se foloseste in propozitii afirmative, iar DECAT in negative. Si adjectivul se acorda in gen si numar cu substantivul pe care il determina, si tot asa. Si SCRII e cu doi I. Si lista poate continua, atata tot ca mi-e prea somn acum pentru scrima cu morile de vant. ACUM, nu acuma. AICI, nu aicea. Si PAI o fi oltenism, dar nu e gresit. Nu zic ca eu n-am scapari, dar putinele mele confuzii sunt chestii care se-nvata la facultatea de litere, nu in clasele primare. Asa ca, TAMPIT-O care esti tu bucurestenime, o sugi cu patos cand vine vorba de gramatica. Now swallow, my dear, and spell my name, if you can!

Un comentariu:

  1. pa cine iesti suparata papushe? din cauza la cine? ca vad ca rau te iritara capitalistii. LASAI ma, ca si n viata ca si n fotbal provincia e la putere...o dubla portie de mumu si de la mine pe aia din cauza la care esti suparata! :D

    RăspundețiȘtergere

Cap ou pas cap? Comment if you dare

Shiny happy Sinzy