luni, mai 23, 2011

Niste chestii de bun simt

Dat fiind faptul ca ma enervez pe o gramada de nimicuri, si ca reusesc sa ma scoata din pepeni tot mai multi oameni care au pretentia ca ma cunosc, vreau sa lamuresc niste chestii. Simple, elementare, de bun simt.
1. Daca ai nevoie de ceva de la mine, cere. Nu te astepta sa-ti inteleg eu subtilitatile si sa ma ofer sa te-ajut. Nu citesc printre randuri, nu am timp sa ma concentrez pe situatiile altora mai mult decat pe-a mea, nu am chef sa interpretez si sa trag concluzii. Vrei, ceri. Regula mea de aur.
2. Daca mi-ai cerut ceva si pot sa te-ajut, nu te-astepta sa vin sa-ti aduc, sau sa ma dau peste cap ca sa-ti fie tie bine. Deci nu. Pot sa te-ajut, o fac, dar macar deplaseaza-te. Asa functioneaza lucrurile in lumea mea.
3. Daca ti-am imprumutat un pix, un servetel sau un pachet de tigari nu le vreau inapoi, deci nu folosi asta drept pretext ca sa-mi umpli timpul. Daca, insa, ti-am imprumutat o carte sau o pereche de pantofi, le vreau inapoi imediat ce ti-ai terminat treaba cu ele. Si nu, n-o sa te caut eu sa mi le dai inapoi, pentru ca e obligatia ta si numai a ta. Daca nu respecti chestia asta, esti un gunoi si fii convins ca alta data nu mai pupi.
4. Daca te-am ajutat, n-am facut-o pentru recompense. De obicei, sar doar cand pot si cand ma tin curelele. Nu am nevoie sa-mi ridici statuie, nici sa-mi faci un fan-club. E suficient sa-mi multumesti, daca, in prealabil, ai respectat regulile 1,2 si 3.
5. Daca esti unu' din aia carora le-am dat sa manance cand le ardea buza, si i-am adapostit de vant si ploaie sub umbrela mea, si daca, prin absurd, iti voi cere vreodata sa faci ceva pentru mine, ar fi dragut sa-mi raspunzi. Chiar daca nu poti sa m-ajuti. Chiar daca nu vrei. Raspunde-mi, e suficient. "Fa, nu pot sa intru pe net si sa ma uit cum s-a terminat Barca cu Liverpool, chiar dac-ai bagat tu la pariuri, ca ma uit la un film/nu sunt acasa/imi scriu licenta/ mananc/ vorbesc cu mama la telefon/ imi fac unghiile/ whatever". Atat astept, sa-mi raspunzi. Nu neaparat punctual (poate te futi, poate esti in examen, poate conduci prin centru la ore de varf).
Deci ne-am lamurit, da?

Shiny happy Sinzy