sâmbătă, mai 21, 2011

Ana n-are mere, Ana e absolventa

E de cacat sa fii in anul III. Mai ales daca ai restante. De obicei, ai. Pentru ca-n anii I si II nu ti-a pasat, n-ai avut timp sau ai avut altceva mai bun de facut. Deci cursuri, munti de cursuri printate, gramezi de carti de-ai caror autori n-ai auzit, desktop incarcat cu j'de proiecte, cu j'de fisiere de la facultate, mail plin, inboxul telefonului plin, facebook-ul plin, si-ai ajuns chiar sa si scrii pe blog despre asta.
Adevaru' e ca nu intereseaza pe nimeni daca termini tu sau nu mizeria aia de facultate, nu se ofera nimeni sa te-ajute cu proiectele si referatele, nu se duce nici dracu' in locu' tau la examene si nu te-ajuta nimeni cu licenta. Pana si pe tine te doare-n cur. Dar ai fotografii cu tine imbracat in roba, si cu toca pe cap. Le ai si te mandresti cu ele. Nici n-ai terminat de dat examenele, nici nu stii daca o sa le iei pe toate, poate n-ai nici credite suficiente, poate repeti anul. Dar pe feisbuc esti absolvent cu poze-n regula. Ai si-un buchet de flori in mana. Sau poate doua. Sau trei. Mirobolant, deja ai mai multe buchete de flori decat examene luate. Esti un geniu, indeed. Si vorba aia, nu oricine intra la Spiru Haret.
Daca stau sa ma gandesc mai bine, nu oricine face o facultate. Uite, eu am fost la filologie in liceu. Clasa de fete. Fete de la tara, in general. Nu ca Motru ar fi vreo metropola, nu ma luati drept snoaba. Dar la Motru deja era apa calda zilnic, cand eram eu in liceu. Mai pe scurt, da, aveam colege cu pamant sub unghii. Cateva. Alte cateva erau deja genul ala de pitipoance care scriau cu "y" si "k". Altele isi luau hainele pe dos, ca nu stiau care-i fata. In fine, si cateva erau chiar normale. Doua din treizeci erau chiar destepte foc si ma faceau uneori sa-mi fie rusine ca n-am citit suficient. Si ghici ce? Din toata clasa aia, toata lumea face facultate. Chiar si baietii (aveam si doi baieti, da). 
Eu probabil ca voi termina anu' asta. Eu, o putoare notorie, de altfel. O lepra veritabila care nici n-a dat pe la scoala. O dezinteresata, nihilista, delasatoare convinsa. Nu pot sa ma mandresc cu asta, ca stiu ca n-am facut nimic. Chiar daca, da, voi fi absolventa de Universitate de stat. Nu particulara, nu postliceala, nu diploma pe bani. Am ajuns la concluzia ca e exact acelasi lucru. Daca vrei, inveti. Daca nu, nu. Asa cum eu n-am invatat nimic la FJSC, imi imaginez ca sunt cativa oameni care macar si-au citit cursurile si bibliografia de la Spiru. As simple as that.
A, sa nu uit: m-am saturat de oameni care dau din gura ca sistemu-i de vina, ca profesorii-s idioti, ca studiem chestii care nu ne-ajuta cu nimic. Ca cerintele-s absurde, ca suntem insuficient informati. Mars la cacat, ba, creierii pulii! Daca vreti sa-nvatati, stiti unde-i biblioteca. Daca vreti sa cereti lamuriri, duceti-va-n cacat la cursuri. In definitiv, aveti tot dreptul sa cititi. Si lasati naiba basinile-astea ca "profu-i incompetent, decanu' inapt, secretarele scarboase si materia de cacat". Invatati dracului ceva, orice, ce vreti, si nu va mai cacati pe voi, ca nu v-a obligat nimeni sa faceti ceva ce nu va place. 
P.S.: Am si eu nevoie de cineva sa m-ajute la curatenie, mai stiti oameni fara studii superioare? Carora sa le poti oferi leafa de necalificat :-<

Shiny happy Sinzy