vineri, mai 20, 2011

Transfer de identitate (Source Code)

Thriller, SF, suspans.
 Source Code ofera inca o perspectiva de evadare din/in spatiu-timp. Inca un film cu lumi paralele, inca un film cu oglinzi. Si speram ca nu ultimul film cu Jake Gyllenhaal, care ne place, place, place. 
Capitanul Colter Stevens, interpretat de sexy-Jake, se trezeste-n corpul unui necunoscut, cunoscut ca profesor de istorie Sean nu-mai-stiu-cum-si-nici-n-am-chef-sa-caut. Afla, ulterior, ca este in misiune, si anume ca traieste ultimele 8 minute din viata lui Sean, de cate ori e nevoie, sau de cate ori vrea.
Evident, moare. Si nu o data. Misiunea sa este ca in acele 8 minute sa descopere cine e vinovat pentru atentatul cu bomba din trenul in care se aflau Sean si-nca foarte multi oameni. Cele 8 minute, cum ziceam, se repeta pana cand acesta reuseste sa-si indeplineasca misiunea. Ceea ce-mi aminteste de Groundhog Day. In afara faptului ca intervalul se repeta, personajul principal isi si aminteste ce-a facut anterior, gen in incercarile precedente.
Eu am fost dusa la acest film. Nici macar nu stiam ce-am sa vizionez. Nu mi se spune, de obicei. Cica-s faine surprizele. Meh, sunt, da' nu prea. In fine, m-am dus pentru nachos cu cheddar. Da' nu zic, mi-a placut si filmul. Desi, inainte sa-nceapa, am auzit prin sala ca "e un fel de film cu Steven Seagal, numai ca asta se-ndragosteste". Nu m-am speriat, inca mai aveam si nachos, si sos.
Am stricat si surpriza acum, na, se-ndragosteste. Nu numai ca se-ndragosteste, dar se-ndragosteste in cealalta identitate, cum ar veni. De o fata care exista doar acolo, in cele 8 minute, intr-un tren care merge spre Chicago si-n care e o bomba. 
Intr-un alt plan, se-ntreaba ce se-ntampla cu el cel real, i se face dor de taica-sau, se crede-n razboi si tot asa. Dar, cum altfel?, instinctul de-a o fute pe Christina primeaza si-l face sa-si doreasca sa se tot intoarca-n cele 8 minute-n tren. Un fel de ca-n Avatar. Cu mentiunea ca Source Code e misto.
Intrebarea de dupa film: da' cum i-a trimis ala (care-a salvat-o pe Christine si a ramas cu ea-n lumea paralela) mesaj aleia (care se ocupa de operatiune, si care era-n alta lume, cea "reala", whatever)? Oglinzi. Reflexie. Lumi paralele. Oglinzi. D'oh!

Shiny happy Sinzy